Vanliga frågor och svar

Är era produkter testade på djur?

Vi på Rybrinks stödjer inte djurförsök. Vi ansvarar för att samtliga produkter som säljs  följer de krav som ställs på kosmetiska produkter inom EU

Dessa krav innebär bland annat att djurförsök är helt förbjudna  för test av både slutprodukt och ingredienser. För mer  information se länk till Europeiska kommissionen:  http://ec.europa.eu/growth/sectors/cosmetics/

Samt länk till Läkemedelsverket: https://lakemedelsverket.se/malgrupp/Allmanhet/Kosmetika-och-hygienprodukter/

Vi distribuerar endast produkter inom EU samt Norge

Har ni ekologiska produkter?

Vi på Rybrinks strävar ständigt efter att utveckla ett sortiment av produkter som är lite bättre för människa och miljö men vi kompromissar inte med kvaliteten. För oss är det av stor vikt att utveckla äkta, ”schyssta” och hållbara produkter. Exempelvis vårt senaste tillskott, det ekologiska tvålmärket Cote d´Azur.

SPONSRING

Hej,

Rybrinks får stora mängder förfrågningar om sponsring och samarbeten gällande våra olika varumärken. Även om det är väldigt roligt och smickrande måste vi av naturliga skäl i de flesta fall tacka nej. Varje år dyker det dock upp ett antal spännande projekt där Rybrinks går in som partner med visionen att skapa ”En värld full av vardagslycka.”  

Om du planerar ett spännande projekt där du av någon anledning tror att Rybrinks kan vara rätt samarbetspartner är du välkommen att fylla i en sponsoransökan. Försök vara så specifik som möjlig i din ansökan. Det gör det lättare för oss att bedöma din ansökan och ökar dina chanser att bli vald.

Det här vill vi veta:

DITT PROJEKT

Beskriv ditt projekt tidsplan, deltagare etc.

DOKUMENTATION

Hur kommer du att dokumentera ditt projekt? Bilder, film etc.

PUBLICITET

Hur kommer du att kommunicera ditt projekt? Tidningsartiklar, Blogg, Twitter, Facebook etc, dvs hur kommer du  och våra varumärken att exponeras? Kom ihåg, vi får in massor av förfrågningar där vi erbjuds synas på Facebooksida och blogg och för att det ska vara intressant krävs ett stort antal följare.

HUR KAN VI HJÄLPA DIG?

Specificera hur du tänkt dig samarbetet. Vilka produkter önskar du från oss? Annat?

Skicka din ansökan till:
info@rybrinks.se

Hur går jag tillväga med en reklamation?

Reklamation görs med fördel direkt till oss. Kontakta gärna vår kundservice innan du skickar din produkt till oss för reklamationshantering. Uppge EAN-kod och batch/lot-nummer som står på förpackningen.

Kontaktuppgifter; konsument@rybrinks.se

Tel: 0300 – 164 35

Hur arbetar Rybrinks med hållbarhet?

Som marknadsledande företag ser vi det som vårt ansvar att ha ett hållbart förhållningssätt från ax till limpa- i allt vi gör. Vi arbetar ständigt med att utöka och förbättra vår produktportfölj med fler ekologiska och hållbara produkter. Hållbarbetsaspekten är viktig i val av leverantörer och samarbetspartners. För oss är det viktigt att alla delar i kedjan strävar mot samma mål kring mänskliga rättigheter, arbetsvillkor, etik etc.

Produkternas innehåll och förpackning granskas alltid av kemister och sakkunniga personer som kontinuerligt ser över sortimentet efter rådande regler. Med vår egna ”Rybrinks Guideline” kvalitetssäkrar vi produkterna så att kunden alltid känner sig trygg.